19.12.12

Det positiva med besiktningen: Gubbarna där var världens bästa. Kändes som att jag fick nya bästisar på kuppen.

Det konstigaste med besiktningen: Gubbarna hade ringt till mig och skickat mess på morgonen för att försöka byta min tid. Men telefonen och jag har inte lärt känna varandra ännu, så jag hade inte märkt det. Därför dök jag upp.

Det neutrala med besiktningen: Jag fick åka med i min egen bil och vara med i hela processen. Det har jag aldrig fått tidigare.

Det negativa med besiktningen: Bilen blev inte godkänd.

Det värsta med besiktningen: Alla fel som bilen har hotar hela min jullovsplan.

Det mest förvirrande med besiktningen: När jag misstänker att den ena gubben försöker få mig intresserad av sin kollega. "Han är nog den bästa. Får så mycket gjort, kan mycket och så ser han ju bra ut också!"

Det roligaste med besiktningen: "Hälsa din pappa att om en kvinna påstår att något är fel på bilen så är det det! Det borde jag ha skrivit i min bok."

Och så genusmedveten som jag är så vet jag att många kvinnor är bättre än så, men jag är verkligen värdelös på allt som har med bilar att göra, så det passade in på mig och därför var det roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar